Iglu šport praznuje letos že 25 let


O začetkih in najlepših spominih vodilnega ponudnika opreme za taborjenje, pohodništvo, alpinizem in druge dejavnosti v Sloveniji smo povprašali enega izmed dveh direktorjev podjetja, Marka Trobca.

image0075

Iglu šport praznuje letos 25 let delovanja. Kdaj se je rodila prva ideja o trgovini s športno opremo?

Zgodba se je začela okoli leta 1990, ko sva z Matejem (Matej Škerl, direktor podjetja) kot mladeniča ob koncu študija začela razmišljati o poslovnih priložnostih. Življenjski slog obeh je bil zelo aktiven; veliko svojega prostega časa sva preživljala v naravi, preizkušala sva vse, od potapljanja do gorništva. Ponudba tovrstne opreme na slovenskem trgu pa je bila takrat zelo slaba, zato sva pomislila na trgovino z outdoor ponudbo.

Takrat je v hiši na Tržaški cesti Matej dobil prostor, primeren za trgovino, a sva ga morala prej še obnoviti in pripraviti. Denar za obnovo sva zbirala različno. Matej s poučevanjem kitare, jaz pa sem vsak mesec prihranil nekaj zaslužka iz Elektrotehne, v kateri sem bil takrat zaposlen. S tem denarjem sva kupila material za šivanje gamaš in ščitnikov za rokavice. Te izdelke sva prodajala drugim ponudnikom športne opreme na slovenskem trgu ter tako varčevala in obnavljala prostor za trgovino.

Kdo je šival gamaše?

Gamaše sta nama na začetku pomagali šivati najini mami, ko so bile količine še majhne. Ko pa se je povpraševanje povečalo, sva potrebovala dodatno pomoč šivilj.

Kje je stala prva trgovina Iglu? Kakšna je bila in ali je še odprta? 

Prva trgovina Iglu je stala na Tržaški cesti v Ljubljani in še deluje, bila pa je  takrat manjša, kot je zdaj, in zelo skromno založena. Na začetku sva v njej prodajala le nekaj spalnih vreč, vponke in drugo tehnično opremo, nekaj nahrbtnikov, kartuše, majhne gorilnike ter hlače za pohodništvo in gorništvo. Vse sva nabrala na slovenskem trgu (Promontana, Vrh, Butan plin …). Kmalu po odprtju sva se že povezala z Northlandom iz Avstrije in začela prodajati njihov program (puhovke, spalne vreče in šotore predvsem znamk Ferrino in Camp).

Odločili ste se za ime Iglu šport. Zakaj?

Ko sva izbirala ime, sva želela, da bi razkrival tematiko športa in opisal aktivno preživljanje prostega časa, ekstremne in zimske razmere, hkrati pa tudi, da ga je mogoče preprosto izgovoriti in zapisati na tujih trgih. Iglu šport je bil kot nalašč za to.

Gotovo je v teh 25 letih nastalo veliko zanimivih anekdot. Se katere še posebno spomnite?

Tiste, ki se je zgodila ob odprtju trgovine. Oba naju je skrbelo, kako bo ta videti, saj je bilo v njej zelo malo izdelkov (recimo 10 hlač, 3 kuhalniki, 40 vponk, 1 cepin, 1 kladivo, 3 spalne vreče …). Še isti dan pa je prišel neki gospod in kupil za takratnih 1000 nemških mark opreme — to je bilo res veliko denarja. Naključno je opazil plakate, ki sva jih izobesila po Ljubljani, prišel in kupil skoraj polovico trgovine.

Trgovina je bila potem sicer videti še bolj prazna, a ne za dolgo; s tem sva namreč dobila nujno potreben denar, z njim pa sva povečala svojo ponudbo in začela oblikovati trgovino. Tako velikega nakupa potem še dolgo ni bilo.

image0074

Katere so bile najpomembnejše prelomnice v razvoju podjetja?

Zgornja anekdota je bila gotovo ena izmed njih, saj je pripomogla k temu, da je posel »stekel«. Pomemben je bil tudi najin prvi pristop do dobavitelja opreme Ferrino, saj sva tako začela neposredno sodelovati z njim. Ko sva prvič uvozila 20 Ferrinovih šotorov Enduro 3, ki sva jih kupila kot zalogo, naju je precej skrbelo, saj tako velike zaloge do takrat še nismo imeli; vendar sva vse takoj prodala in naročila novo.

Pomembna točka je bila zagotovo tudi zaposlitev prvega prodajalca, saj sva se sama lahko umaknila iz prodaje na drobno in se začela ukvarjati z uvozi in prodajo na debelo, sodelovanjem z drugimi blagovnicami športne opreme, obiskovanjem sejmov ISPO in drugim. Posledično je je povečevala tudi potreba po novih prostorih in skladišču, pozneje pa je že sledilo odprtje druge trgovine v Mariboru.

Kako so se spremenile vaše stranke? Kako izdelke kupujejo zdaj in kako so jih včasih?

Stranke so bile že od začetka različne. Od poletnih kampistov in družin do ekstremnih alpinistov. Poskrbeli smo za vse. Začeli smo sodelovati tudi s policijo, vojsko in GRS.

Včasih so bile stranke bolj potrpežljive. Na izdelek so lahko čakale tudi po mesec dni, bolj so nam tudi zaupale, da ga bomo res dobavili. Zdaj pa je treba vse dobiti takoj. Stranke so zahtevnejše zaradi ponudbe trga in poplave informacij na spletu. Vse poteka hitreje, ljudje smo bolj neučakani in prej se pokaže slaba volja.

So prodajalci v vaših trgovinah prav tako ljubitelji aktivnega preživljanja prostega časa? Kako jih izbirata?

Seveda je fino, da so tudi naši zaposleni vsaj malo »outdoorovci«, saj je tako tudi zanje delo večji užitek in se laže poistovetijo s kupci. Pri izbiranju novega zaposlenega nama je zelo pomembno, da se kot oseba uspešno vklopi v naš tim. Seveda pa ne gre brez strokovnosti, poštenosti in delavnosti.

Kako pa se vidva najlaže odklopita od dela?

V začetnih letih delovanja je bilo to zelo težko, saj sva morala biti vedno na voljo. Zdaj, ko sta popolno urejena logistika in ustroj delovanja, je vse laže. Vsekakor je to takrat, ko sva v stiku z naravo. Tudi dopusti so organizirani na ta način: kampiranje, hribi, turno smučanje … morda le letom bolj prilagojeni cilji.

Čemu Iglu športu daje prednost pred drugimi ponudniki na trgu?

Široka ponudba, podprta z veliko zaloge, in vrhunska kakovost izdelkov. Delamo le z najboljšimi na svetu; znamk, ki so se izkazale za problematične ali nekakovostne, nimamo več. Zagotovo so prednost tudi pristno dolgoletno sodelovanje s priznanimi ponudniki športne opreme (Ferrino, Camp, Julbo, Patagonia, Ortovox ipd.) in lastni blagovni znamki Karibu in Outdoor Expert, ki sta tudi na visoki ravni.

Izmed lastnih blagovnih znamk, ki jih ima Iglu šport (Karibu, Outdoor Expert, Marmat), je najbolj znan in razširjen Karibu. Kakšna je njegova zgodba?

Ko se je razširila izdelava gamaš, smo začeli šivati še hlače, kar pod blagovno znamko Iglu šport, poimenovali pa smo jih Iglujke. Za prodajo na debelo drugim trgovinam to ime ni bilo primerno, saj smo s tem oglaševali svojo trgovino, zato smo ime spremenili v Karibu.

Razvoju tega izdelka smo posvetili veliko pozornost in Karibu je postal eden boljših ponudnikov hlač, sploh takrat, ko smo se povezali s Schoellerjem in začeli izdelovati odlične hlače iz tega materiala. Kolekcija Karibu se je razširila na celoten nabor oblačil: spodnje perilo, nogavice, hlače, zgornji deli …

Kakšna pa je vaša vizija za prihodnjih 25 let?

Nekoč najti naslednika, ki bo vse skupaj vodil naprej, predvsem pa ostati vodilno podjetje pri prodaji outdoor opreme v Sloveniji ter na hrvaškem in srbskem trgu; ponujati vrhunsko opremo in širiti sodelovanje z drugimi izvrstnimi znamkami. Dobro bi bilo odpreti tudi še kakšno trgovino. V teh dneh sicer že odpiramo dve novi trgovini, eno v Idriji, drugo v središču Zagreba, ponosna pa sva tudi na septembrsko odprtje nove, velike, sodobne trgovine Iglu v BTC v Ljubljani.